Engelska trädgårdar. Svenska trädgårdar. Italienska trädgårdar. Franska trädgårdar. Min egen trädgård. Design-formgivning - Landskapsarkitektur. Trädgårdsnyheter.
Samtliga foton: Copyright ©Ann Larås (alias Trädgårdsturisten). In English: Please do not copy, reproduce, or otherwise use photographs without permission. Välkommen hit/Ann!!

01 september 2012

Svensk fika och äppeltavla av Emma Karp Lundström

Idag och imorgon 1-2 september pågår en skördefest på Värmlandsnäs, i Värmland, programmet finns här! Bl a ställer konstnären Emma Karp Lundström ut en tavla skapad av potatis, med motiv inspirerad av John Bauer.

Emmas tavlor blir alltmer populära, förra hösten var det Visit Sweden och Besök Skåne som bjöd London-borna på fika i en park mitt i London, med Jan Hed som konditor. Och där fanns också Emma med - med en äppeltavla. Här är ett YTube-klipp från London (aug 2011).



Ha en fin sensommar!
Nu ska jag göra en äppelkaka efter ett recept jag fått från Iann
/Ann


4 kommentarer:

Bettina Bäck sa...

Kul! :-))

Fröpåsen sa...

Va kul!

AnnA sa...

Hej!
Jo, jag såg John Bauertavlan tidigare idag...Jag har för mig att det fann även någon potatistavla på någon av de senare Malmömässorna...
Vet du vad, jag blev inbjuden till Kivik för att de hade hittat min blogg...
Jo, vi ses nog vid något tillfälle.
Ha det!
hälsn
AnnA

Unknown sa...

AnnA: Men vad kul!!! att bloggandet syns - att någon läser, och att man kan bli inbjuden. Jag blev inbjuden att vara jury på Nordiska trädgårdar för Balkongtävlingen tack vare bloggen. Så jag vet hur glad man blir. När ska du till Kivik? Eller har du varit?