Engelska trädgårdar. Svenska trädgårdar. Italienska trädgårdar. Franska trädgårdar. Min egen trädgård. Design-formgivning - Landskapsarkitektur. Trädgårdsnyheter.
Samtliga foton: Copyright ©Ann Larås (alias Trädgårdsturisten). In English: Please do not copy, reproduce, or otherwise use photographs without permission. Välkommen hit/Ann!!

02 september 2010

Ciao Bella!!

Bild: Bella i Länninge, 1 sept 2010.

Igår var jag och några väninnor på besök i en mycket fin trädgård i Sörmland. 8000 kvm. Med mycket påhittiga avdelningar, små och stora dammar och snirkliga gångstigar av olika materiel.
Och nu kommer det..efter 2 meter in från porten låg en 3 månaders katt på stenplattorna i solen och myste.

Bild: Njuter på den varma "sandstranden" som ägarna har skapat i trädgården.

Jag blev så kär i kattungen Bella, att hon fick följa med i bilen hem. Och nu är hon vår katt, och får behålla namnet som ägarinnan hade gett henne. Bella. Kul eftersom jag dels heter Isabella som andranamn och är förtjust t i Italien och italienska språket. Bella betyder ju vacker. Hon är social och livlig och själsvständig. Kanske finns det lite norsk skogskatt i henne. Jag tänker på tofsarna på öronen. Någon som vet?

Hemma hos oss, har just vaknat på fårskinnet.

Bild: Länninge privatträdgård. Hit kommer jag tillbaka. Vacker i alla årstider, även vinter.
Blog Widget by LinkWithin
Bella, ca 4.5 mån gammal (19 veckor). Oktober 2010. Välkommen till oss!

10 kommentarer:

OF SPRING AND SUMMER sa...

Vilken förtjusande söt katt! Vacker grå färg.
Lyckliga du!!
Ha det så bra.
Ingrid

Alen Trädgård sa...

Underbar historia och en underbar lite kisse:) Ha själv tre stycken Helig Birma så jag vet vad en katt kan göra med ens hjärta:)) Ha det gott/Monne

Anonym sa...

Den trädgården skulle jag vilja se i verkligheten, jag följer hennes blogg men det skulle såklart vara roligare att se den live.

Katter ska inte skiljas från sin mamma förrän de är tolv veckor gamla rekommenderar veterinärer. Diar den inte fortfarande??

Hälsn. Lisa

ANKAN sa...

Hej på dig!

(Nu försöker jag igen. Jag skrev nyss en hälsning men sedan blev det error.)

Tack för besök och avtryck hos mig, alltid lika trevligt. Detta gjorde ju också att jag hittade till dig och din fina spännande blogg.

Och Grattis! Vilken ljuvlig liten kisse som flyttat in till er. Här hos oss bor det två katter och två hundar så det är full fart både ute och inne.

Jag länkar gärna till dig. Hör av dig om det inte skulle vara ok.

Ha det gott! På återseende!

Varma hälsningar

//ANKAN

Unknown sa...

Ankan, det är helt ok, bara kul om du länkar hit.

Och Lisa, jag skrev fel. Bella var 12 veckor, inte fem. Vet inte vad jag fick det ifrån. Hon trivs jättebra hos oss, är väldigt lekfull och äter bra och dricker vatten, samt har precis lärt sig att använda kattlådan när hon är inomhus. Detta på bara 4 dagar. . .

Så jag tror hon har det bra, det känns så.

Och trädgården i Länninge av Helen är sååå fin. Försök komma dit och besök någon gång.

Ann

Anonym sa...

Hej Ann! Det var skillnad med en tolv veckors unge! De är ljuvliga då... Lycka till med henne! Hälsn. Lisa

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Njut i din trädgård sa...

Grattis till er nya familjemedlem! Så bella!