Engelska trädgårdar. Svenska trädgårdar. Italienska trädgårdar. Franska trädgårdar. Min egen trädgård. Design-formgivning - Landskapsarkitektur. Trädgårdsnyheter.
Samtliga foton: Copyright ©Ann Larås (alias Trädgårdsturisten). In English: Please do not copy, reproduce, or otherwise use photographs without permission. Välkommen hit/Ann!!

28 juni 2010

Fototriss del 100: Ett, två, tre

Helenas Fototriss firar 100e gången, med temat Ett,två, tre och fina priser från ett foto-företag. Själv är jag fortfarande lite småglad och "trallande" över bröllopet mellan kronprinsessan Victoria och prins Daniel, så mitt tema hämtar jag från "nytagna" bilder från 19 juni i vimlet på stan i vackra Stockholm, bland oss vanliga människor. Det jag letade efter hela dan var 1,2,3 prinsar och prinsessor i miniatyr med guldkronor. Det här är de ett, två, tre kronorna jag lyckades fota. Copyright Trädgårdsturisten (förstås).

Liten flicka nr 1, med tre-spetsad krona och rosa puff sitter på mammas axlar i jeansjacka med viftande svensk flagga. Intill en polisman i mobiltelefon. Scenen är dokumenterad på bron mellan Slottet och Kungsträdgården.

Liten flicka nr 2, med lite ovanligare prinsesskrona, nära Slottsbacken. En alldeles ljuvlig rosa klänning och kofta... och förstås...klubba i munnen. "För hur roligt är det att sitta här nere bland alla ben och fötter..nån tröst måste man ha"


Barn nr 3, en pojke bak på lillebrors barnvagn i stolt hållning dagen till ära. "Kanske kommer jag att bli prins en dag,det är bäst man håller ryggen rak och fanan i topp". Scenen från Skeppsbron, i vimlet nära Ikeas flytande ponton. Allt jag såg var glada människor och en storbildsskärm. Men stämningen var härlig.

12 kommentarer
Alltid kul med en kommentar, klicka här!


Blog Widget by LinkWithin

Inga kommentarer: