Engelska trädgårdar. Svenska trädgårdar. Italienska trädgårdar. Franska trädgårdar. Min egen trädgård. Design-formgivning - Landskapsarkitektur. Trädgårdsnyheter.
Samtliga foton: Copyright ©Ann Larås (alias Trädgårdsturisten). In English: Please do not copy, reproduce, or otherwise use photographs without permission. Välkommen hit/Ann!!

08 april 2010

Trädgårdsmässan i Stockholm är igång nu på allvar

Nordiska trädgårdar pågår ytterligare tre dagar, 9-11 april. Jag gick runt bland montrarna hela eftermiddagen idag torsdag, och gillade mycket av det jag såg. Det som var snyggast var: Zetas trädgård (absolut bäst och där fick jag också råd hur jag räddar min Kobus-magnolia hemma), Wij trädgårdar (superfin hyllning till det kommande drottning-bröllopsparet), Tage Andersen (som hade släpat dit asiatiska svin!! -känner igen från Norrvikens trädgårdar. Hade hellre sett blomsteruppsättningar, som är Tages specialitet men rätt kul är det med de små knubbiga vietnamiska grisarna), Tjörns kinesisk-inspirerande idéträdgård (utsedd till den bästa i år), Enköpings kommun (Enköpings trädgårdar alltid så snyggt presenterat) och Lisebergs monter med mängder av blommande magnolior.

Jag kommer att lägga in massor!!! av blommande mässbilder efter helgen. Imorgon fredag och även lördag, är jag alldeles för upptagen på Nordiska trädgårdar. Det ni kommer att få se, som jag redan har i kameran är t ex en soffa med en sits av blommande nejlikor. Kristallkronor av murgröna och vita rosor, växthus av alla slag, trädgårdskläder man blir glad av, julrosor, kungsängsliljor, spaljerade träd, trädgårdsmöbler och sist men inte minst - Årets pelargon med mera...


1 kommentar
Kommentarer här.

Bilden på tulpanen, har jag fotat på Tulpanens hus i feb-10. Copyright förstås på alla bilder i bloggen

Inga kommentarer: