Engelska trädgårdar. Svenska trädgårdar. Italienska trädgårdar. Franska trädgårdar. Min egen trädgård. Design-formgivning - Landskapsarkitektur. Trädgårdsnyheter.
Samtliga foton: Copyright ©Ann Larås (alias Trädgårdsturisten). In English: Please do not copy, reproduce, or otherwise use photographs without permission. Välkommen hit/Ann!!

12 april 2012

Idag börjar Nordiska trädgårdar på Stockholmsmässan i Älvsjö, pågår till den 15 april!

Blog Widget by LinkWithin Tidigt på morgonen idag, tänker jag ta pendeln till Älvsjö för att besöka mässan. Först blir det en rundvandring bland balkongerna - där vinnaren presenteras kring kl. 13 på en av scenerna. Sen vill jag lyssna på massa föredrag och vandra runt och känna av stämningen. Ser verkligen fram emot dessa 4 dagar!! En av höjdpunkterna här i Stockholm på året. och...välkomna på bloggträff på fredagen!

Så här skriver initiativtagaren till träffen Eva Robild på sin blogg med fingrarna i jorden.


"Bloggträff på mässan den 13 april
Välkommen att träffa mig och några andra bloggare live (IRL som det heter på webspråk) fredag den 13:e (ingen vidskeplighet här inte) april kl 14 på mässan Nordiska Trädgårdar i Stockholm. Särskilt skulle det vara roligt om ni som var med i utlottningen av biljetter ville dyka upp - oavsett om ni vann en biljett eller inte.

Vi har fått låna en lokal av mässan, K13 (alltså konferensrum 13). Alla är välkomna, både ni som själva har blogg, era bloggvänner och era vänner utan blogg.

Vi har varit fem bloggare som bloggat på mässans hemsida inför mässan och jag har erbjudit alla dem att vara med på bloggträffen och bjuda in sina läsare. Hittills är det bara den passionerade trädgårdsturisten Ann Larås som meddelat att hon kan, men förhoppningsvis blir vi några till (bland annat står Annika Christensen i monter och kan inte komma ifrån).

Jag har inte fixat fika eller nåt annat, utan det blir bara ett tillfälle för oss alla att ses ansikte mot ansikte och utbyta tankar om trädgård och mässan och kanske tipsa varandra om roliga fynd. De som vill kan ju gå vidare och ta en kopp kaffe ihop efteråt - eller besöka Annika i AoT:s monter.

Jag ser sååå fram emot att se er! Någon föranmälan behövs inte, men ni får gärna skriva i en kommentar om ni tror att ni kan komma./Eva (och Ann)

Blog Widget by LinkWithin

2 kommentarer:

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Hej Ann!

Så roligt att träffas idag både på träffen och sen!
Härligt initiativ till träffen!!

Ha det gott - kanske vi springer på varandra i morgon :-)
/Charlotte

Unknown sa...

Ja, jättekul att träffas. Är väldigt imponerad av din urfina blogg. Ska titta mer sen. Ser fram emot den varma årstiden och följa dig i din trädgård lite mer.

På söndag är jag på mässan igen, men inte idag. Hemma och ser till de nyfödda kattungarna som igår på dag 8 öppnade sina ögon..lite.

Urgulligt. Katter och trädgård hör ihop, tycker jag.
Ann