Engelska trädgårdar. Svenska trädgårdar. Italienska trädgårdar. Franska trädgårdar. Min egen trädgård. Design-formgivning - Landskapsarkitektur. Trädgårdsnyheter.
Samtliga foton: Copyright ©Ann Larås (alias Trädgårdsturisten). In English: Please do not copy, reproduce, or otherwise use photographs without permission. Välkommen hit/Ann!!

09 mars 2012

Tage Andersens kamelior på Drottningholm från 10 mars!!

Oj, det här var jag nära att missa!!!


Nyhet! Kamelia Royale på Drottningholms slottsteater, Lovön, Bromma, Stockholm
10 mars-15 april 2012 kl 11.00-17.00.
Inträde 100 kr.Teaterboden och Drottningholms Slottscafé har öppet samma tider.
"Det är fascinationen för denna fantastiska, perfekta blomma som blommar under den mörkaste och tristaste tiden på året, som jag här önskar dela med mig av till andra kameliaälskare." Tage Andersen

Kamelian (Camellia japonica) är en buske i familjen teväxter. Den kommer ursprungligen från bergstrakter i Japan, Korea och Kina. Nu kommer den danske blomsterkungen Tage Andersen till Drottningholms Slottsteater för att skapa Kamelia Royale i Déjeunersalongen. Det blir en fantastiskt utställning med många vackra installationer och stilleben.

Källa bild och text: Drottningholms slottsteaters hemsida


Nyfiken på trädgårdsresor och utflykter? Läs mer på min hemsida Trädgårdsturisten.se.



Rosor, lavendel och doftande jasmin - Res till sydfranska trädgårdar 10 maj. Platser kvar. Mer information här!


Bilder från kamelia-utställningen finner du här i ett av mina senare inlägg!



6 kommentarer:

Jytte sa...

Åh, hvor er det træls, at Stockholm ligger så langt herfra, hvor jeg bor, 100 km fra København. Jeg elsker camellier - især når Tage andersen viser dem, men jeg kan altså ikke tage til Stockholm. Godt så at jeg selv har tre pænt store buske i mit orangeri og én i pleje.
Happy Gardening
Jytte
www.danishknitdesign.com

Annika Christensen sa...

Ohh det hade jag velat se. Kommer inte till Stockholm förrän i april till Nordiska.
Har lagt till dig som länk men du försvinner hela tiden från listan.
Undrar varför?
Försöker igen.
Ha det gott
Annika

Den passionerade trädgårdsturisten sa...

Ja, varför försvinner jag från listan, det var mysko. Lägger du till den här länken?
http://tradgardsturisten.blogspot.com

Bra att du sa det, det kanske är flera som har samma problem...

Vi ses på Nordiska..lägger in lite bilder idag från Rum & Trädgård i Kista som var i helgen, och senare i veckan blir det kamelia-bilder...

Några vårtecken från dig??

Lotta Sultan sa...

vad skoj att jag hittade din blogg. den kommer jag tillbaka till!

ormbunke sa...

Hej Ann! Det är ett tag sen jag besökte din blogg.Min sidlänk till dig tappade jag bort när jag ändrade bloggen. Sen gammal och glömsk som man är har jag inte lagt in dig igen. Kanske en liten påminnelse till dig vem jag är att jag vann en bok av dig när du uppnådde 10000 besökare för mer än ett år sedan.
I kväll hoppas jag vi ses då jag tänkte besöka Stadsbiblioteket i Halmstad där du skall visa bilder från Italienska trädgårdar.Anita ormbunke

ormbunke sa...

Tack för en fin kväll bland Italienska Trädgårdar.Anita