Engelska trädgårdar. Svenska trädgårdar. Italienska trädgårdar. Franska trädgårdar. Min egen trädgård. Design-formgivning - Landskapsarkitektur. Trädgårdsnyheter.
Samtliga foton: Copyright ©Ann Larås (alias Trädgårdsturisten). In English: Please do not copy, reproduce, or otherwise use photographs without permission. Välkommen hit/Ann!!

26 september 2010

Fototriss denna vecka: I Luften

Helenas utmaning i FOTOTRISS förra!! veckan gick på temat: I luften.
Där går jag till mitt rika trädgårdsarkiv från England och hittar de här bilderna. En gullregnsportal eller pergola, ett högt torn av i Kew garden och två bin i luften från trädgårdsmässan Chelsea flower show 2009. Kanske tycker ni inte att det är tillräckligt högt upp i luften..men det tycker jag.
En gullregns-pergola i trädgården i Kew gardens.

I Kew gardens besöksträdgård, som ligger i en trevlig förort till London (man kan åka kommunalt dit) så finns det enorma!! ytor att upptäcka all sorts botanik, växthus och vackra planteringar i mängder. Här fanns det en engelska park med ett torn inspirerat av Kina som den svenskfödda arkitekten Chambers ritade. Högt upp i luften sträcker den sig.

Några söta bin i en monter som visade klätterställningar för barn, bilden är från trädgårdsmässan i Chelsea förra året, 2009. Bin surrar ju högt upp i luften...

Nu bär det av söderut ett tag....visar bilder från platsen där jag har varit lite senare...
..dvs det blir en paus nu.




Inlägget in English, click here!


2014 arrangerar jag, Trädgårdsturisten, flera resor med trädgårdstema till England (inkl. Chelsea flower show) men också utflykter i Sverige och till Italien och Frankrike. Läs mer på hemsidan, HÄR.


Blog Widget by LinkWithin

23 kommentarer:

Jah Hollis sa...

De där tjusiga bina blir utan tvekan mina favoriter i din triss. Bzzzzz! :-)

Anneli - A'la Foto sa...

Vilken härlig gullregnsportal! blir absolut min favorit!

Ha en skön söndag!

Gammelsmurfen i Nyehusen sa...

Första bilden blir MIN favorit!

Kerstin: sa...

Tack för kommentaren hos mej.

Jag blev verkligen fascinerad av din första bild med pergolan. Så underbart vacker och jag känner dofterna av blommorna som hänger där!

Ingalill sa...

Ettan blir min fawo :) Wow! Så vackert

Halloj världen! /Inger sa...

Jag gillar första bilden bäst! :)

Rosor och Pioner sa...

Vilken fin triss. 1:an gillar jag bäst, härlig pergola.

WAS sa...

En gullregnspergola!!! Hjälp så vackert...

Tack!

Veronica sa...

Gullregnsportalen är urtjusig. Definitivt min favorit :)

Johanna S sa...

Vilken underbar bild på gullregnet - så himla vackert! Härlig triss!
Ha en skön söndag

Godastunder-tokigaidéer sa...

Gud så vacker pergola och vilket underbart gullregn som hänger ner. Precis så önskar man att man hade det hemma.

Ha det gott
Anna

Charlotta sa...

Fin triss. Min favorit blir gullregnspergolan - maffig!

ormbunke sa...

Gullregnspergolan var ju ursnygg. Ha de gott. Anita

Len@ sa...

Ettan blir även min favorit...jätte läckert...Tack för kommentaren hos mig :)

Adnan Hadziagovic sa...

Ovanlig men bra tolkning av temat. Sista bilden gillar jag bäst.

@Receptomaten sa...

Fin triss med kul avslutning :)

Kerstin sa...

Fin triss, alla tre bilderna är jättebra, men den första.....wow!
Så läckert!!! :)
Ha det gott.

Anni sa...

Gullregnspergolan är underbar - det är inte den som det växer Allium under? Har drömt om den kombinationen sedan jag såg den på bild första gången.

Chelsea ska jag banne mig åka till i vår igen!

Åsa! sa...

Vilken bra tolkning av veckans tema! Gullregnen är alldeles underbara.

Livsnjutaren sa...

härligt dina bilder fick mig att också hoppa på fototriss;)

Lisa sa...

Ettan blev min favorit också.

Barnens Hjältar sa...

Gullregn är så vackert!!
Bina var söta :P

Unknown sa...

Anni!
Ja, du undrade över om det växte allium under gullregnet. Och det gör det i Barnsley house, och röda tulpaner på våren.

Men nu visade det sig att den här gullregnsportalen var fotad i Kew gardens inte Barnsley som jag skrev först. Men båda är urvackra och liknar varandra.