Engelska trädgårdar. Svenska trädgårdar. Italienska trädgårdar. Franska trädgårdar. Min egen trädgård. Design-formgivning - Landskapsarkitektur. Trädgårdsnyheter.
Samtliga foton: Copyright ©Ann Larås (alias Trädgårdsturisten). In English: Please do not copy, reproduce, or otherwise use photographs without permission. Välkommen hit/Ann!!

04 april 2010

Fototriss denna vecka: Nära, närmare, närmast

Den här veckan så utmanar Helena oss igen med ett lite klurigt tema. Fototriss' tema är: nära, närmare, närmast. Det kan tolkas på massa olika sätt. Det roligaste hade förstås varit om man mer symboliskt hade hittat bilder som passade in, som "nära varandra", "när går tåget?", "så långt bort men ändå så nära.." etc. men istället väljer jag några närbilder på tulpaner och ägg . Först, min systers fint målade ägg med en lätt förskrämd kvinna, och därefter tulpaner, fransiga som trängs för att komma nära linsen och en närbild på det blåa vid pistillen inne i en tulpan.

Min syster lyckades verkligen med årets påskäggs-målning. Min kamera gör ett försök att komma så nära som möjligt.

Fransiga lyx-tulpaner samsas om utrymmet. De försöker allt!! för att komma närmast linsen.

Så vackert det är att krypa nära inpå pistillerna och den blå färgen i denna tulpan. Närmare än så här kommer man inte med min kamera.

15 kommentarer
Kommentar, klicka här!

Inga kommentarer: