Engelska trädgårdar. Svenska trädgårdar. Italienska trädgårdar. Franska trädgårdar. Min egen trädgård. Design-formgivning - Landskapsarkitektur. Trädgårdsnyheter.
Samtliga foton: Copyright ©Ann Larås (alias Trädgårdsturisten). In English: Please do not copy, reproduce, or otherwise use photographs without permission. Välkommen hit/Ann!!

03 april 2009

Vårpromenad med glada överraskningar...

Några vårtecken på min promenad idag i min villaförort i Stockholm. Trevliga grannar bjöd in för att se på vintergäck och träskulpturer, snidda av almar. Jättefina!



Först ser man nåt klarbått skymta bland de torra löven, sen förstår man att det är ...sippor. Blåsippor med sina vackra blad.


















Vintergäck vackert under kala träd



















Trollen - trädgårdens beskyddare












Blåsippor! Äntligen, vilken överraskning!




Magnoliaknopparna börjar svälla ..











och små irisar tittar fram i grannens fina plantering. Påskliljorna är på gång men ännu är det en vecka kvar till påsk..













Glad Påsk allihopa!
Jag kommer att ha mycket att göra framöver och det kommer tyvärr inte bli mycket tid över för bloggande...hur mycket jag än vill. Tack alla ni som varit inne och hälsat på mig ofta, och skrivit kommentarer. Det är jättekul att få kontakt med andra trädgårdsälskare. Jag lägger inte ner, men det blir lite mer sällan. Håller på och skriver en bok, som handlar om trädgårdar, som måste få ta tid.

Ha en underbar vår!

Alltid glad för en kommentar, klickar här!

Inga kommentarer: