Engelska trädgårdar. Svenska trädgårdar. Italienska trädgårdar. Franska trädgårdar. Min egen trädgård. Design-formgivning - Landskapsarkitektur. Trädgårdsnyheter.
Samtliga foton: Copyright ©Ann Larås (alias Trädgårdsturisten). In English: Please do not copy, reproduce, or otherwise use photographs without permission. Välkommen hit/Ann!!

06 april 2009

Fototriss denna vecka: Prickigt

Helenas uppdrag till oss den här veckan på FOTOTRISS är att öppna våra ögon för mönstret PRICKIGT. Det var svårare än jag trodde. Som vanligt består mina bilder av många blommor så det blev 2 st blom-mönster i form av prickar och 1 st prickig lanthöna a la anglais. Kul tema!! Det är lättare att se "prickarna om du klickar på bilderna, så de blir större".


Helgonört ser prickig ut i rabatt i Kiftsgate gardens i England, eller hur?


Prickmönstrad höna, lantras!


Om man kisar lite med ögonen ser de här motivet med blommor i terrakottakrukor prickigt ut. Jag tror att det är "klockor", inte murklockor. Någon som vet? (är inte så bra på ettåringar) Foto från Tintin hull gardens, i England. Nilla har skrivit ett par rader till mig, och hon tror att det kan vara lobelia. (Då är det nog en ljusblå hänglobelia)
18 kommentarer

Alltid kul med en kommentar, klicka här!

Inga kommentarer: