Engelska trädgårdar. Svenska trädgårdar. Italienska trädgårdar. Franska trädgårdar. Min egen trädgård. Design-formgivning - Landskapsarkitektur. Trädgårdsnyheter.
Samtliga foton: Copyright ©Ann Larås (alias Trädgårdsturisten). In English: Please do not copy, reproduce, or otherwise use photographs without permission. Välkommen hit/Ann!!

18 mars 2009

Hej hej


Hej, om jag inte presenterat mig ordentligt så gör jag det igen. Jag är en lätt insnöad trädgårdstomte som tycker om att resa, fota och skriva om trädgårdsturism. Jag delar med mig av vackra besöksträdgårdar i Sverige o Europa här på bloggen, mellan en och två trädgårdstips/månad blir det. Också lite funderingar kring egna trädgården i växtzon 3, och nyheter på trädgårdsområdet (vänster spalt).
Och idag har våren kommit även till mig i Sthlm. Is i trädgården fortfarande men torrt på gatorna och en ny löftesrik känsla i luften. Någon enstaka snödroppe kan ha dykt upp i trädgårdarna.
De här vårtecknen har rapporterats de senaste veckorna enligt SMHI
Tussilagon har synts blomma i "Mittens rike" (Sundsvall)
Lärkan hörts i Kinna
Första rödhaken i Skärbläcka
Gula krokus i Skövde
Tofsvipan har nått Dalsland
och första raggarbilen har vädrats i Falun.
I början av mars syntes barn spela fotboll på gatan i Jönköping...
och jag har bytt foto..står nu bland krasse.
som en dikt va...

PS Glöm inte bort den fina viol-utställningen som just börjat - tom söndag - på Drottningholms slott. Den ska vara helt ljuvlig. Och nästa vecka är Trädgårdsmässan!! Mycket att se fram emot. Om ni inte kan gå gå, eller bor långt bort eller kanske inte är lika intresserad som andra trädgårdsamatörer, så lägger jag in foton.
2 kommentarer
Kommentar!

Inga kommentarer: