Engelska trädgårdar. Svenska trädgårdar. Italienska trädgårdar. Franska trädgårdar. Min egen trädgård. Design-formgivning - Landskapsarkitektur. Trädgårdsnyheter.
Samtliga foton: Copyright ©Ann Larås (alias Trädgårdsturisten). In English: Please do not copy, reproduce, or otherwise use photographs without permission. Välkommen hit/Ann!!

08 februari 2009

Fototriss denna vecka: Doft/Lukt

Helena har i veckans fototriss bett oss att tänka lite utanför "the box" och jag vet faktiskt inte om jag har lyckats så bra. Men de här tre bilderna får mig iallafall att tänka direkt på doft/lukt. Både positivt och lite negativt. Bilderna blir större om du klickar på dem.

Den underbaraste blomdoft som finns är liljekonvalj. Frisk och lite sötaktig. En bukett från brudbukettsutställning på Ulriksdal för ett par år sedan. 2007? Denna bukett hade prinsessan Lilian när hon gifte sig med Bertil (om jag kommer ihåg rätt)

Två hundar på ängen nära oss, skuttade glatt fram till varandra för att hälsa. Och jag är säker på att de inte bara beundrade varandras vackra pälsar utan också luktade sig fram. Vilken lukt det är, det vet jag inte.

Tång som hamnat på en liten sandplätt luktar inte så gott. Men samtidigt vet man ju att blåstång är ett tecken på att havet mår bra. Så på nåt sätt så gillar jag doften numera av tång, salt, surt och lite ruttet.
16 kommentarer

Glad för en kommentar, klicka här!

Inga kommentarer: