Engelska trädgårdar. Svenska trädgårdar. Italienska trädgårdar. Franska trädgårdar. Min egen trädgård. Design-formgivning - Landskapsarkitektur. Trädgårdsnyheter.
Samtliga foton: Copyright ©Ann Larås (alias Trädgårdsturisten). In English: Please do not copy, reproduce, or otherwise use photographs without permission. Välkommen hit/Ann!!

14 december 2008

Fototriss denna vecka: Naturligt runda former

Det är första ggn, jag är med och plockar tre bilder från min Englandssemester, med trisstema trädgård. Tredje bilden är från Great Dixter i Kent, där jag fångade en bild på några runda växtformer när en man med stadig naturligt rundad fysik passerade. Den första bilden är från Kiftsgate gardens i Cotswalds, en detalj av lavendel och alliumboll. Det andra fotot är från Wisley gardens sydväst om London, där det finns en enorm damm framför huset med olika sorters näckrosor med sina naturligt formade blad. Lite regnigt på bilderna, men reser man till England, på försommaren så..


perfekt runda, alliumbollar i Kiftsgate garden, Cotswalds

Näckrosblad, i Wisley gardens, syd/väst om London

Naturliga former i Great Dixter, en trädgård i Kent


Jag blir glad om någon vill skriva något konstruktivt, kanske har jag missförstått fototriss tex. ..eller kanske går det inte ens att kommentera, pga någon teknisk miss från mig. Har kollat att jag har valt "visa kommentarer" men ändå så går det inte. Mystiskt. Det står något om widgets och sånt på supportsidan. Någon som vet?

Inga kommentarer: