Engelska trädgårdar. Svenska trädgårdar. Italienska trädgårdar. Franska trädgårdar. Min egen trädgård. Design-formgivning - Landskapsarkitektur. Trädgårdsnyheter.
Samtliga foton: Copyright ©Ann Larås (alias Trädgårdsturisten). In English: Please do not copy, reproduce, or otherwise use photographs without permission. Välkommen hit/Ann!!

30 december 2008

Fototriss: Tema: "genom"



Genom den öppna bambudörren ser jag havet (Thailand)



Genom flygplans-fönstret ser man de räta kvarteren i en stad i Saudiarabien



Genom portalen ser jag folk som sitter på piren och orangea parasoller på stranden (Cefalu, Sicilien)

I mitt arkiv hittade jag tre bilder som passar på temat "genom" från mina resor.
Bild 1 är en bambuport på en hotellanläggning i Thailand som vi fick komma in på för att fota. Städerskorna har lämnat sina fina lädersandaler utanför. Nedanför skymtar havet, ett parasoll och ett hotellrum.
Bild 3 fotade jag på Sicilien, i den charmiga byn Cefalu på norra sidan av ön. En tidig kväll, kring 18.00 då solen höll på att gå ner och de orangea parasollerna lyste genom en port på huvudgatan. Bild 2 är tagen från ett flygplan ner mot Saudiarabien, tror jag - och visar de räta kvarteren. Tyvärr inga dagsfärska bilder idag.
Försöker fortfarande få igång kommentarsfunktionen men lyckas inte.

GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer: