Engelska trädgårdar. Svenska trädgårdar. Italienska trädgårdar. Franska trädgårdar. Min egen trädgård. Design-formgivning - Landskapsarkitektur. Trädgårdsnyheter.
Samtliga foton: Copyright ©Ann Larås (alias Trädgårdsturisten). In English: Please do not copy, reproduce, or otherwise use photographs without permission. Välkommen hit/Ann!!

26 januari 2011

Beautiful business award


Foto: Skärmdump från Driftig.nu hemsida.

Jag ska starta eget...och därför går jag på olika nätverksträffar. Ikväll (tisdag) var jag på ett inspirerande mingel och prisutdelning på RIVAL på Mariatorget i Stockholm för att höra de nominerade i tävlingen Beautiful business award presenteras och intervjuas om deras framgångsrecept. Det vill säga, innan vinnarna utsågs senare på kvällen. De tio kvinnorna har startat eget inom skilda områden, som "en solcell som laddar mobiltelefoner i tredje världen", "byggt upp äldreomboende med olika profiler", juristfirma "där man både talar svenska, arabiska, persiska mm", "mobila förskolor", "mjukvara för tekniska produkter", skönhetssalong med webbförsäljning", "Vivaldi" etc.

Det var såå inspirerande och gav väldigt mycket ny kunskap om hur framgångsrika (i detta fall kvinnor) har byggt upp sina företag när det gäller hållbarhet, tillväxt och glädje. Här är en länk till det utmärkta nätverket som jag är med i Driftig.nu. Jag fick många tips inför mitt planerande av trädgårdsresor och de aktiviteter som jag planerar att syssla med inom trädgård åren som kommer.


Här ovan är en skärmdump från hemsidan Drift.nu igen, som bl a föreställer en av vinnarna: Årets företagerska 2011. Helena Casserlöv-Kvist som har startat och driver företaget Meritmind.

Bilderna är från Driftig.nu och mer info finns där om tävlingen.
Blog Widget by LinkWithin

Inga kommentarer: