Engelska trädgårdar. Svenska trädgårdar. Italienska trädgårdar. Franska trädgårdar. Min egen trädgård. Design-formgivning - Landskapsarkitektur. Trädgårdsnyheter.
Samtliga foton: Copyright ©Ann Larås (alias Trädgårdsturisten). In English: Please do not copy, reproduce, or otherwise use photographs without permission. Välkommen hit/Ann!!

03 september 2009

Rymdnytt 3 september 2009 - Fuglesang ute i rymden nu!


Christer?




All photos screen downloads from Nasa live broadcast, och via TV4 webben som sänder live.

















TIDIGARE IDAG OMBORD PÅ DISCOVERY:

Ja! Jag vet att jag är en trädgårdsblogg, men jag har andra intressen också, som t ex rymden.
Och ikväll blir det kring 23:19 en ny rymdpromenad av Christer Fuglesang och hans kollega Danny Olivas. CF ska vad jag förstår flytta en ammoniaktank.

Se det som en extra service från mig, en länk till rymdkanalen.
Direktlänk till rymkanalen.se
TV 4 visar promenaden live.
På websidan finns info, videoklipp om Christer Fuglesang och hans kollegor på Discovery.
Bilderna är fotade från Nasa:s direktsändning alldeles nyss. 20:00 3 sept.

Här är det väldigt svårt att säga vad Christer gör..




Här flyger ett paket genom luften, tas emot av Fuglesang.












Två tekniker jobbar. Kvinnans hår dras uppåt..














Att flytta grejer från ett ställe på Discover till ett annat kräver att man är samspelta och har ordning på grejerna.


























Möte, samling












Mötesdeltagare håller sig fast bäst de kan.











..nu vet jag inte riktigt vad som händer..










Trångt, det gäller att man trivs med varandra och inte har anlag för klaustrofobi









Rymdskeppet Discovery











Space Shuttle Flight control room ikväll.




Se mittskärmen...







Här på en av skärmarna i flight-kontrollen ser man rutten som Discovery har tagit i förhållande till jorden.










adressen på bilden, klicka här!










rymden!
























Lite försenad, kl. är midnatt..i Sverige men på em i USA.
Fuglesang ska lyfta en 800 kg tung ammoniaktank live i rymden. Klicka här för TV4s web.








Kommentar, klicka här!

Inga kommentarer: