Engelska trädgårdar. Svenska trädgårdar. Italienska trädgårdar. Franska trädgårdar. Min egen trädgård. Design-formgivning - Landskapsarkitektur. Trädgårdsnyheter.
Samtliga foton: Copyright ©Ann Larås (alias Trädgårdsturisten). In English: Please do not copy, reproduce, or otherwise use photographs without permission. Välkommen hit/Ann!!

01 mars 2009

Fototriss denna vecka: Bokstaven F eller T (tävlingsdags)

Tävling! Kul. Då måste jag skärpa mig. Satt i säkert 1 timme ikväll och letade bilder på ett tema som börjar på F eller bokstaven T. Inte helt lätt eftersom det ska vara ett objekt och inte får vara beskrivande som Helena på Fototrissen skriver idag. Dessutom är det så mycket som börjar på F och T. Jag satsar på bokstaven T (som i TRÄDGÅRD)

1. Trädgårdsgrind, i Hidcote Manor i England 2008. Romantisk, inbäddad, vart leder den?

2. Träd. Beskuret underifrån för att man ska få utsikt från ett fönster på nedervån i huset. Villa Balbianello Italien

3. Trädgårdsarbetare/trädgårdsmästare. I England. Måste vara kämpigt men också kul att jobba med besöksträdgårdar (National Trust) där allt ska va så perfekt. Vet inte om jag avundas henne.

Eftersom jag framförallt bloggar om trädgård så ville jag hitta bilder som hade att göra med växter och trädgård. Mitt tema blev därför "sånt man kan hitta i en trädgård". Det blev 1. Trädgårdsgrind 2.Träd 3. Trädgårdsarbetare.
19 kommentarer

Alltid glad för en kommentar, klicka här!

Inga kommentarer: