Engelska trädgårdar. Svenska trädgårdar. Italienska trädgårdar. Franska trädgårdar. Min egen trädgård. Design-formgivning - Landskapsarkitektur. Trädgårdsnyheter.
Samtliga foton: Copyright ©Ann Larås (alias Trädgårdsturisten). In English: Please do not copy, reproduce, or otherwise use photographs without permission. Välkommen hit/Ann!!

22 februari 2009

Fototriss denna vecka: Fel sak på fel plats

En svår utmaning från Helena. Den här veckan vill hon att vi ska koppla på felsökningsradarn och se saker som inte hör hemma där de befinner sig. Eftersom jag är sjuk fick jag gå till arkivet. Försökte vara lite kreativ och det här är vad jag kom fram till. Bild 1: En sjöstjärna på västkusten har hamnat helt fel, och ligger nu på en het sten. (kastade i den i havet efteråt). Bild 2: Är det inte lite tokigt att ha blommor istället för en dyna i en stol. Känns inte som de hamnat helt rätt, men vackert är det (från en trädgård i Frankrike). Tredje bilden föreställer pelargoner i kruka som hänger på en husvägg i Simrishamn (i Apotekarns trädgård). Lite tokigt tycker jag.


Jag säger bara "aj"

Ska det inte hänga stuprännor och sånt på husväggar, men pelargoner..?
15 kommentarer
Alltid kul med en kommentar, klicka här!

Inga kommentarer: