Engelska trädgårdar. Svenska trädgårdar. Italienska trädgårdar. Franska trädgårdar. Min egen trädgård. Design-formgivning - Landskapsarkitektur. Trädgårdsnyheter.
Samtliga foton: Copyright ©Ann Larås (alias Trädgårdsturisten). In English: Please do not copy, reproduce, or otherwise use photographs without permission. Välkommen hit/Ann!!

11 juni 2012

En fin söndag i trädgården...


För första gången i sommar satt jag en hel timme i min hängstol och njöt av allt omkring mig....


...med utsikt över en humla på en allium 'purple sensation' och sambo Bengt som lade sten till några trappsteg
..imponerad över att han jobbade så koncentrerat och fick allt klart idag...

..nu är planteringen runt äppelträdet och området runt nya stenlagda skifferplatsen kvar att planera och plantera...det lutar åt medelhavsväxter...

..än så länge har vi satt några buxbomsbollar och en gammal salvia som hängt med i 10 år.

Resten av familjen latade sig....

...och inspekterade arbetet med lätt kritiska ögon....


..medans kattungarna Topsy och Bello gömde sig under terrassen förmodligen i protest mot att jag klippte klorna på dem på morgonen...

Idag är det åska i luften. 


Ann


www.tradgardsturisten.se



Blog Widget by LinkWithin

1 kommentar:

Alen Trädgård sa...

Så det är ni som har det fina vädret? :) Här är det mest grått och regn i olika mängd och styrka;) Vad fint det blir med stenläggningen! De fyrbenta familjemedlemmarna ser väldigt gulliga ut! Ha det gott/Monne